RIPPIKOULU

Rippikoulu on seikkailu, jonka aikana nuori saa eväitä elämäänsä. Yhdessä muiden nuorten ja seurakunnan aikuisten kanssa pohditaan elämään ja uskoon liittyviä asioita. Useimmiten nuori käy rippikoulun sinä vuonna, kun hän täyttää 15 vuotta.

Järjestäjätaho

Aurinkorannikon rippikoulun järjestäjätahona toimii Suomen Merimieskirkko r.y., jolle Helsingin hiippakunnan tuomiokapituli on myöntänyt järjestörippikoulun järjestämisoikeudet. Rippikouluryhmä muodostetaan Helsingin seurakuntayhtymän aluekeskusrekisterin toimesta.

Rippikouluun osallistumisesta ja konfirmaatiosta tulee ilmoittaa rippikoululaisen seurakuntaan. Selvityksen oikeudesta osallistua konfirmaatioon voi hankkia kolmella vaihtoehtoisella tavalla:

1. Rippikouluun ilmoittautumisessa rippikoululainen ja hänen huoltajansa antavat rippikoulun järjestäjälle luvan varmistaa konfirmaation edellytyksenä olevat jäsenyystiedot Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa vastaamalla Kyllä ilmoittautumislomakkeella.

2. Rippikoululainen pyytää omasta kotiseurakunnastaan tarvittavat jäsenyystietomerkinnät seurakuntayhteystodistukseen.

3. Rpipikoululainen toimittaa järjestölle kirkollisia toimituksia koskevan elossaolotodistuksen.

Rippikoulu 2024-2025

Aurinkorannikolla rippikoulu alkaa lyhyellä 3 päivän leirijaksolla. Sen jälkeen kokoonnutaan lauantaisin kymmeneen tapaamiseen aikavälillä lokakuu 2024 - maaliskuu 2025. Konfirmaatiopäivä vuoden 2024-2025 rippikoululle on Marian ilmestyspäivänä 23.3.2025.

Päivät koostuvat erilaisista työskentelyistä sekä yhdessä vietetystä ajasta, ruoasta, laulusta ja naurusta. Rippikoulussa nuori pääsee itse tekemään, kokemaan ja pohtimaan.

Info-tilaisuus 28.9.

Lisäinformaatiota Aurinkorannikon rippikoulusta annetaan rippikoululaisille ja heidän vanhemmilleen lauantaina 28. syyskuuta klo 14-15.30. Tilaisuudessa on myös mahdollisuus keskusteluun.

Kysymyksiin koskien rippikoulua vastaa Rolf Steffansson (+34625109703, rolf.steffansson@merimieskirkko.fi)

Suppailua
Raamattu

AIKUISRIPPIKOULU

Aikuisrippikoulu suunnitellaan ja toteutetaan yhdessä seurakunnan työntekijöiden kanssa. Siitä voi olla suoraan yhteydessä työntekijöihin puhelimitse.